PROBLEMY KARDIOLOGICZNE U PSÓW SĄ RÓWNIE POWSZECHNE JAK U LUDZI.

Jak rozpoznać chorobę serca u psa?

Istnieje wiele chorób, które mogą zaatakować serce psa albo pośrednio wpłynąć na jego funkcjonowanie. Najczęstsze to:

• dziedziczna kardiomiopatia rozstrzeniowa (zwykle u psów dużych ras),
  • endokardioza zastawki dwudzielnej (choroba degeneracyjna u psów małych i średnich ras),
  • zaburzenia rytmu spowodowane np. wahaniami hormonalnymi czy elektrolitowymi,
  • infekcje, choroby pasożytnicze, nowotwory.

Mimo szerokiego spektrum schorzeń sercowo naczyniowych, wszystkie dają podobne objawy, które można znosić prawidłowo dobranymi lekami na serce dla psa. Powinieneś niezwłocznie udać się z czworonożnym przyjacielem do weterynarza, jeśli:

• stanie się apatyczny, straci chęć do zabaw i spacerów, a nawet apetyt,
  • zacznie szybciej męczyć się przy wysiłku fizycznym, nawet takim, jak wejście po schodach,
  • zaobserwujesz u niego kaszel i duszność oraz szybszy i płytszy oddech, zwłaszcza po spacerze czy w chwilach pobudzenia.

Leczenie

Podstawą do wdrożenia odpowiedniego leczenia jest precyzyjna diagnoza, która pozwala ustalić przyczynę choroby. Leki dla psa na serce różnią się składem, więc preparat, który przyniesie znaczącą poprawę u jednego osobnika, dla innego może okazać się śmiertelnie niebezpieczny. Dlatego nigdy nie podawaj psu tabletek na serce na własną rękę.

Rozpoznanie choroby weterynarz stawia w oparciu o wywiad z opiekunem oraz takie badania, jak echo serca, EKG, RTG oraz morfologia krwi. Zdarza się, że czworonożny pacjent wymaga opieki szpitalnej (np. tlenoterapii) do czasu, aż jego stan zdrowia ulegnie poprawie. Zwykle jednak po zdiagnozowaniu choroby lekarz ustala zasady farmakoterapii w domowych warunkach.

Jeśli Twój pupil cierpi na jedną z chorób mięśnia sercowego, musisz przyłożyć szczególną wagę do systematycznego i precyzyjnego podawania przepisanych mu preparatów. Każde odstępstwo od ustalonego schematu leczenia tabletkami na serce może być dla psa bardzo niebezpieczne. Nie zapominaj także o regularnych wizytach kontrolnych u weterynarza.

Jak wzmocnić serce psa?

Niezależnie od wdrożonej farmakoterapii, powinieneś zadbać o dietę i tryb życia swojego pupila. Aby wzmocnić serce psa, podawaj mu najwyższej jakości, prawidłowo zbilansowaną karmę np. BARF. W szczególności zadbaj o to, by pupil nie przybierał na wadze, a jednocześnie nie tracił masy mięśniowej, co zdarza się często w przypadku ograniczonej chorobą aktywności fizycznej.

Dostosuj aktywność pupila do jego możliwości. Zrezygnuj z długich spacerów czy forsownych zabaw. Latem unikaj narażania psa na upały, zimą dbaj o to, by się nie przeziębił. Nie zaniedbuj jednak codziennej dawki ruchu. Umiarkowana dawka ruchu to nieodzowny element leczenia. Wraz z prawidłowo dobranymi lekami oraz suplementacją pozwoli to wzmocnić serce psa, by mógł jak najdłużej cieszyć się życiem.

Preparat na serce dla psa – Salli K

Nasz preparat zapewnia suplementację wyciągami wierzbowymi w połączeniu z koenzymem Q10.

Wyciągi wierzbowe zapewniają organizmowi salicynę z której wewnętrznie organizm psa wytwarza kwas salicylowy. Ten z kolei ma działanie przeciw agregacyjne (rozrzedzające krew). Takie działanie wyciągu wierzbowego zmniejsza zagrożenie zakrzepicą i ułatwia funkcjonowanie obciążonego mięśnia sercowego.

Tutaj znajdziecie Państwo wyniki badań na temat właściwości wyciągów wierzbowych opublikowane w „Czytelni Medycznej”.

Koenzym Q10 wpływa pozytywnie na produkcję energii w komórkach organizmu. Suplementacja koenzymem Q10 jest szczególnie istotna dla wzmocnienia mięśnia sercowego.

ZALECANY SPOSÓB PODAWANIA ORAZ SKŁAD PREPARATU

PSY MAŁE

(10 – 20 kg)
1/2 tabletki dziennie

Jedno opakowanie wystarczy na 2 miesiące kuracji

PSY ŚREDNIE

(20 – 30 kg)
1 tabletk dziennie

Jedno opakowanie wystarczy na 1 miesiąc kuracji

PSY DUŻE

(20 – 40 kg)
2 tabletki dziennie

Jedno opakowanie wystarczy na 2 tygodnie kuracji

Preparat skutecznie wspomaga, gdy serce psa wymaga wzmocnienia.

Tabletki na stawy dla psów Salli K są oparte na najwyższej jakości wyciągu wierzbowym standaryzowanym na 30% salicyny oraz koenzymie Q10.

W JEDNEJ TABLETCE ZNAJDUJE SIĘ:
  • 100 mg wyciągu wierzbowego standaryzowanego na min. 30% salicyny,
  • 20 mg koenzymu Q10 (ubichinon),
  • 30 mg witaminy C,
  • 3 mg piperyny.

Opakowanie zawiera 60 TABLETEK.